Motto

tirsdag 18. november 2008

Dancing queen


Det slo meg i dag... etter en rask runde på to kjøpesentre:

1. Også i år frister kjøpmennene svake sjeler med utrolige førjulstilbud.
2. Også i år kommer Iva til å la seg friste.


Ting som fristet mest i dag:
1. Lekre interiørartikler: slik som duftende lys, myke puter, fancy servietter og utallige andre pyntegjenstander til hus og hjem.
2. Luksuriøst undertøy. Vanskelig å velge, enda vanskeligere å la være å kjøpe når du først har valgt.(Noen andre som har det slik?)

Vi går inn i en tid med diverse vennesammenkomster, førjulsfester og julebord. Som mange andre damer, har selvfølgelig også jeg sjelden noe å ha på meg. Men ved nærmere ettertanke: kjøpte jeg ikke en nydelig kjole under maibesøket i Tallinn? Estisk design attpåtil. Og har jeg ikke min "lille sorte" som kan varieres i det uendelige bare ved å skifte lebestift og andre accessories?? Er ikke klesskapet fullt av nøye utvalgte, ganske anvendelige plagg? Kvalitetsbevisst som jeg er, investerer jeg i klassisk sort; i mitt hode går det aldri av moten...

Konklusjon: Jeg har noe å ha på meg på lørdag, tenk! Og dancing queen blir jeg uavhengig av kleskode... Alle har godt av litt glitter og glam til både hverdag og fest. Det kan være en vakker kjole, eller en sprudlende latter, eller et glass god, rubinrød drikke, eller - alt på en gang! Nyt førjulstida. Dårlig samvittighet er noe herk.

Ingen kommentarer:

Bloggarkiv